Vrouw zoekt man

Deze advertentie stond zomaar in onze krant, daarna volgden de vakantiebestemmingen. Ik ben bepaald niet op zoek naar een nieuwe relatie, maar bij deze advertentie ging ik toch denken: "Wie zou hier nog op reageren?"

Zou ik bijvoorbeeld in aanmerking kunnen komen? Ben ik zelfbewust? Ik weet niet hoe ik dat moet bepalen en wat mevrouw daar onder verstaat.

In principe zou ik een HBO-denkniveau kunnen hebben, ik heb in elk geval het vereiste diploma, maar of ik daar in de praktijk gebruik van maak?

Of ik vriendelijk ben laat ik aan een ander over.

Bruine ogen? Bij dat criterium val ik echt af. Zo blauw als een hoedje.

Integer? Dat moet een ander bepalen.

Slank? Nee, bepaald niet. Mijn BMI is te hoog.

Diepgang? Alleen direct na een duik in het zwembad.

Sensitief? Mijn zintuigen staan te vaak op scherp, dus daar voldoe ik aan. Maar het is de vraag of mevrouw dat bedoelt.

Gezondheid. Ik heb zeker een gezondheid. Dat kan namelijk alle kanten uit. Zowel een slechte gezondheid als een goede gezondheid vallen onder gezondheid.

Vitale christelijke man: Ik ben christelijk en voel me als 70 plusser ook wel redelijk vitaal. Maar misschien vindt mevrouw mij helemaal niet vitaal. Moet ik tijdens de eerste kennismaking een conditietest doen?

Kinderwens? Onze kleinkinderen vind ik erg leuk, maar na een paar dagen ben ik uitgeput en mogen ze weer naar hun ouders. Om nu weer fulltime vader te worden lijkt me niet verstandig. Trouwens: wil een puber een vader van straks 90?

Zonder covid-prik. Daar zit toch wel een flinke hobbel. Hoewel een Canadees bedrijf voor 2000 euro een middel verkoopt waarbij je je lichaam kunt ontgiften van de gifprik.

Mevrouw is 41 jaar en wil nog graag een kind van een christelijke man. Dat zou waarschijnlijk betekenen: eerst netjes trouwen. Dat gaat niet van de ene op de andere dag. Ik ben benieuwd welke man op deze advertentie reageert. Als ik de vele eisen van mevrouw zie denk ik dat alleen een zeer wanhopig manspersoon een poging waagt.

Veeleisende vrouw zoekt ongeprikte speld in de relationele hooiberg. 

Auteur: henk50

Ik ben orthopedagoog/GZ-psycholoog. Vanaf 1975 heb ik gewerkt in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog. Omdat ik zo lang in 'de zorg' heb gewerkt heb ik veel zogenaamde casuïstiek ter beschikking. Soms gebruik ik voorbeelden uit de dagelijkse praktijk op mijn weblog, maar de beschrijvingen zijn altijd vermengd met andere -vaak gedateerde - verhalen. Er komen dus geen één-op-één verhalen voor. Dat zou ook niet mogen vanwege het beroepsgeheim. De namen die ik gebruik zijn altijd gefingeerd. De pedagogische en psychologische voorbeelden hebben dus wel enig waarheidsgehalte, maar ze hebben de pretentie om toch onherkenbaar te zijn. Mocht de lezer toch iemand herkennen, dan is dat waarschijnlijk toeval. Een enkele keer zijn voorbeelden van dialogen geheel gefingeerd. Uit de privésituatie wordt slechts zeer beperkt iets vermeld, waarbij ik met name zorgvuldig om ga met fotomateriaal. De namen van mensen die reageren worden nooit door mij doorgegeven aan derden, ze blijven in mijn afgesloten Wordpress-domein.

4 gedachten over “Vrouw zoekt man”

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.