Ongewenste reclame

Overal word je tegenwoordig achter je broek gezeten. Maar vooral op internet.

Een jaar geleden kocht ik een pakket van Movavi voor het verwerken van filmpjes. Ik dacht in één keer klaar te zijn. Zo was het mij ook verkocht. Maar sinds die tijd moet ik steeds nieuwe versies downloaden. Aardig natuurlijk dat ze aan het ontwikkelen zijn. Die updates zijn gratis. Maar dat blijken proefversies te zijn. Als ik echt een nieuwe versie wil moet ik alsnog betalen…

Linked In is gratis. Maar de hele tijd word ik achter mijn broek gezeten met de vraag of ik wil updaten naar Premium. Henk, you appeared in 43 searches this week. En als ik wil weten wie mij gezocht hebben, dan moet ik Linked in Premium tot mij nemen. Kost een beetje en levert een hoop nieuwe opdrachten op. Aldus Linked In. Maar ik wil helemaal geen nieuwe opdrachten. En ook niet betalen.

Ik heb een hotelovernachting nodig en krijg meteen een aanbieding dat ik als bedrijf heel handig via een App kamers kan regelen voor mijn medewerkers. Bovendien kan ik goedkoop een auto huren. Maar ik heb helemaal geen bedrijf, ik ben gewoon mezelf als ZZP’er. En ik heb geen rijbewijs, wat moet ik met een auto?

Daarnaast al die meldingen voor gratis advies, vooral vanwege nieuwe badkamers, trapliften en scootmobiels.

Daar heb ik allemaal nooit om gevraagd. Alleen omdat ik 68 ben en omdat iemand mijn gegevens door heeft gesluisd...

Auteur: henk50

Ik ben orthopedagoog/GZ-psycholoog. Vanaf 1975 heb ik gewerkt in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog. Omdat ik zo lang in 'de zorg' heb gewerkt heb ik veel zogenaamde casuïstiek ter beschikking. Soms gebruik ik voorbeelden uit de dagelijkse praktijk op mijn weblog, maar de beschrijvingen zijn altijd vermengd met andere -vaak gedateerde - verhalen. Er komen dus geen één-op-één verhalen voor. Dat zou ook niet mogen vanwege het beroepsgeheim. De namen die ik gebruik zijn altijd gefingeerd. De pedagogische en psychologische voorbeelden hebben dus wel enig waarheidsgehalte, maar ze hebben de pretentie om toch onherkenbaar te zijn. Mocht de lezer toch iemand herkennen, dan is dat waarschijnlijk toeval. Een enkele keer zijn voorbeelden van dialogen geheel gefingeerd. Uit de privésituatie wordt slechts zeer beperkt iets vermeld, waarbij ik met name zorgvuldig om ga met fotomateriaal. De namen van mensen die reageren worden nooit door mij doorgegeven aan derden, ze blijven in mijn afgesloten Wordpress-domein.

3 gedachten over “Ongewenste reclame”

  1. Google eens op Adblock (of Ghostery) om software te installeren die advertenties grotendeels af te stoppen. Dan zie je ze al een stuk minder.

  2. Langs geleden las ik een verhaal over iemand die 65 werd. Die kreeg toen mailings met titels in de zin van seniority (Amerikaans verhaal). De man ging daar zonder veel succes tegenin, de mailing bleven komen. Toen hij 75 werd veranderden de titels in disabilty en daar wilde deze krasse knakker helemaal niets mee te maken hebben en zijn verzet nam toe. Hij op oudere gymnastiek of zo en bleef zo nog redelijk fit. Groot was zijn verdriet dan ook toen hij 85 werd. Het onderwerp van de mailing werd toen senility. Op op zijn 95ste begonnen de aanbiedingen van hele mooie doodskisten en praalgraven. Uiteindelijk heeft hij het niet gered en is zoals iedereen de weg van het vlees gegaan.

    Moraal: van reclame komt nooit meer af.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: