Varend Corso Delft

Vandaag was het een drukte van belang voor ons huis.

Iedere dag varen er tientallen boten langs, maar vandaag voeren ze in een file en waren ze allemaal met bloemen of groenten versierd.

Het was het varend bloemencorso. Oorspronkelijk ontstaan in het Westland, maar er doen ook randgemeenten mee.

Het corso voer drie dagen door het Westland, Maassluis en als eindpunt Delft. Tientallen schepen meerden aan langs de Delftse Schie, het water dat voor ons huis langs loopt. Ze hadden er vandaag schitterend weer bij. En wij zaten op de eerste rang.

Op dit blog een paar foto’s, zowel vanaf het dakterras als op de kade genomen.

Meer foto’s van dit corso vind je op:

https://myalbum.com/album/GdmWRg71z64Y

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

2 thoughts on “Varend Corso Delft”

Geef een reactie

