Te hard gefietst

Tussen de vakantiemails zat een mail met een bekeuring. Ik heb namelijk op Oudejaarsdag te hard gefietst. Kijk maar:

Omschrijving overtreding Overschrijding maximum snelheid met 17km/h
Feitcode: R315B
Datum: 31-12-2016
Toegestaande snelheid: 100 km/h
Gemeten snelheid: 117 km/h
Gecorrigeerde snelheid: 113 km/h
Openstaande bedrag: € 217,30
Administratiekosten: € 4,00
Betaald: € 0,00
Te betalen: € 221,13

Overigens gaat ‘Justitie’ ook in de fout: ze maken taalfouten én ze kunnen niet rekenen. Volgens mij is 217,30 + 4 euro geen 221,13. Maar ik kan me vergissen. Het is erg lang geleden dat ik op school zat.

Het is mijn eerste geregistreerde verkeersovertreding in zestig jaar. Maar ik moet nu wel mijn rijbewijs inleveren.

Ik heb alleen nooit een rijbewijs gehaald. Alleen een verkeersdiploma met nul fouten toen ik 11 jaar oud was. Ik moest toen op het podium van de Schouwburg verschijnen en de burgemeester een hand geven. Dat was al erg genoeg.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

6 thoughts on “Te hard gefietst”

    1. Als ik weet dat het spam is gaat het idd direct in de prullenbak. En een bijlage zeker niet openen of een link aanklikken. Tussen de vakantiemails had ik niet direct door dat dit spam was. De afzender was zogenaamd de belastingdienst en die had nog een financieel appeltje met mij te schillen.

Geef een reactie

