De E is van Eutin

We blijven nog even in ons favoriete fietsgebied: het Noorden van Duitsland. Maar we zitten nu wel 400 km. naar het Noorden: in de deelstaat Sleeswijk-Holstein. En om precies te zijn: in een gebied die de Holsteinische Schweiz wordt genoemd: een gebied met heuvels en meren en veel bossen, zo’n beetje tussen Kiel en Lübeck en in het oosten begrensd door de Oostzee. 

Eutin was zo’n verrassing waar we helemaal niet zo op gerekend hadden. We fietsten door de omgeving en opeens was daar zo’n prachtig aan een meer gelegen stad met een historisch centrum en een kasteel aan de rand (met een prachtige kasteeltuin aan het water).

De plaats heeft zo’n 18.000 inwoners, maar heeft toch een centrum-functie. Dat komt omdat het gebied dunbevolkt is. Het is voor fietsers prima toeven in deze door Nederlanders nogal vergeten regio.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

2 thoughts on “De E is van Eutin”

Geef een reactie

