IJsselbrug Zwolle

Nee, ik heb nog geen vakantie. Dit is een zeer pittige week boordevol afspraken, in Friesland, Amsterdam, Den Helder en Noord-Brabant. En volgende week wil de kaakchirurg mij nog een keer aan de tand voelen. Pas als zij groen licht geeft stappen we op de fiets...

Gisteren moest ik een treinreis naar het hoge Noorden maken. En weer terug. Acht uur in de trein.

Op de terugweg passeerde ik Zwolle. Op de heenweg vermoedelijk ook, maar toen was het me niet echt opgevallen. Ik zat verdiept in een studieboek ter voorbereiding op een cursus die ik moet geven.

Op de terugweg na Zwolle zag ik de zon bijna in de IJssel zakken. Dat blijft altijd een mooi gezicht. Vanuit de stedelijke omgeving van de hoofdstad van Overijssel trein je opeens de ruimte van de uiterwaarden van de IJssel binnen.

De rivier is hier de afgelopen jaren aanmerkelijk verbreed om ruimte voor het water te krijgen en het risico op overstromingen te verkleinen.

Daarna viel ik in slaap. De Veluwe heb ik gemist…

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

2 thoughts on “IJsselbrug Zwolle”

Geef een reactie

