Nee-fase

Op station Den Haag Hollands Spoor werd gewaarschuwd voor zakkenrollers. Even later bleek ik in de tram mijn zonnebril kwijt te zijn. Toen ik opzij keek bleek dat mijn buurvrouw nét zo’n zonnebril op had als die ik kwijt was.

De dame was zich natuurlijk van geen kwaad bewust. Ze vond het eigenlijk wel een leuke grap. Haar opa trouwens ook.

Onze kleindochter Thiska (in januari werd ze twee jaar) is een actieve jongedame die de hele dag klimt en klautert, vingerverft, knipt en kleit, zingt, speelt en kletst.

Vraag van opa: “Thiska, zullen we een eindje met de tram?” Antwoord: “Dat is een goed idee, opa! Jij eerst!” Toen de tram iets verder door reed dan verwacht: “Ho, tram, wacht op mij, ik moet ook nog mee!”

Maar ze zat gisteren ook wel in de nee-fase. Dat hoort er ook bij op die leeftijd. Opa vraagt: “Thiska, zit je vandaag in de neefase?” Antwoord van onze kleindochter: “Neehee!”

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

2 thoughts on “Nee-fase”

Geef een reactie

