Henk Motormuis

De mensen vragen mij wel eens: “Henk, ben jij wel eens gemotoriseerd geweest?” 

Dat zal ik jullie zeggen. Ik beweeg me liever zelf voort, dan dat ik me door een machine voort laat duwen. Maar dat antwoord is natuurlijk niet juist. Bijna dagelijks laat ik me door de Nederlandse Spoorwegen voortbewegen. Gemiddeld zelfs ruim 30.000 km. per jaar. Daar tekent het aantal jaarlijkse fietskilometers schraal tegenaf (zo’n 7000 á 8000 km.).

Toen ik 17 jaar was heb ik af en toe een Kapteijn Mobilette bereden. Dat was een brommer die bij hoge snelheden zo trilde dat je steeds het gevoel kreeg dat je moest plassen. Ik althans, ik weet niet hoe dat bij andere berijders was.

Daarna heb ik nog één maal mezelf eigenhandig gemotoriseerd laten voortbewegen. Op Curacao (waar ik een week cursus moest geven) kon ik namelijk geen fiets huren. Toen heb ik een brommer gehuurd. Die bleek aanzienlijke snelheden te kunnen halen. De teller stond (bij een afdaling) tegen de 100 km. per uur aan.

Daarna was het wel weer genoeg geweest. Ik fiets en ik trein, dat is gezond en fijn.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

One thought on “Henk Motormuis”

Geef een reactie

