Naar de bollen

Louis Davids zong het al:

Naar de bollen, naar die prachtige bollen,
Waar je sprakeloos geniet, van de kleuren, die je ziet,
Naar de bollen, naar die heerlijke bollen,
Want die zie je maar eenmaal per jaar.
Alleen ging Lous Davids naar Hillegom. Ik moet je aanraden om naar de Kop van Noord-Holland te gaan. Daar zijn veel meer bollenvelden te vinden.
Donderdag had ik een werkdag in de Noordkop en ik had mijn fiets mee.
Op de terugweg naar Alkmaar stond er een stevige zuidwestenwind, waardoor de teller af en toe tot onder de 10 km (per uur) daalde. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel: ik had daardoor alle tijd om de bloembollenvelden visueel tot mij te nemen.
De narcissen en hyacinten zijn bijna uitgebloeid en de tulpen zijn bezig hun plek in te nemen. Sommige bollenboeren waren al bezig de tulpen machinaal te koppen. Dan wordt in een uur tijds een heel bollenveld onthoofd. Jammer voor mij maar beter voor de kwaliteit van de bollen.
Vanaf 29 april t/m 3 mei worden in Anna Paulowna en Breezand weer de jaarlijkse Bloemendagen gehouden. Dan kun je – naast de bollenvelden – ook ruim honderd bloemenmozaïeken bekijken.
Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Naar de bollen”

Geef een reactie

