Oostvaardersplassen

Een paar maanden geleden konden treinreizigers opgeven wat ze de mooiste spoorlijn van Nederland vinden.

Ik heb toen de spoorlijn tussen Almere en Lelystad genoemd. Niet omdat Flevoland zo spectaculair is, maar vanwege het gedeelte waar de trein langs de rand van de Oostvaardersplassen rijdt. Daar ga ik altijd speciaal even voor zitten.

Gisteren treinde ik hier weer langs en maakte deze foto.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Oostvaardersplassen”

  1. Ik woon in Almere op 5 minuten fietsen van de Oostvaardersplassen. Ik heb ooit een rondje om de plassen gefietst maar het uitzicht op de natuur viel erg tegen: richting Lelystad fiets je achter de verhoogde spoorbaan, terug over de dijk is de afstand te groot om wat te zien. Het fietstochtje viel dus tegen, maar in de trein zit je eersteklas voor het beste uitzicht!
    Ik blijf je berichten volgen omdat er zoveel herkenbaars voor mij in zit: Oudebildtzijl is mijn geboorteplaats (Atje Keulen-Deelstra was kraamverzorgster bij mijn geboorte); in Sint Jacobiparochie woonden pake en beppe; in Franeker ben ik opgegroeid; de hele Noordwesthoek ken ik door vele fietstochtjes etcetera. Ik weet niet of je al in glooiend Gaasterland hebt gefietst, bijv. met de trein naar Stavoren en dan langs de ZW kust fietsen en/of per boot naar prachtig Enkhuizen?
    Ik heb een leraar economie gehad in Leeuwarden met de naam Algra, ik meen in je gezicht gelijkenis te zien?
    Blijf vooral veel fietsen, zodat anderen ook mee kunnen genieten en zelf ook op de fiets stappen!
    Fietsgroet van Meinte Hospes

Geef een reactie

