Geen mannenbezoek

Tineke mocht van haar hospita eind jaren ’60 geen mannenbezoek ontvangen. Ik mocht van mijn hospita geen damesbezoek ontvangen. Dat waren nog eens mooie tijden!

In België houden ze nog steeds van duidelijke regels. De bewoners van dit Begijnhof mogen ’s avonds geen herenbezoek ontvangen. En ook geen honden, want dat is hetzelfde niveau.

De manspersonen mogen zelfs niet even naar de apotheek om pillen te halen of naar de avondwinkel omdat de koffiemelk op is.

Dat moeten de vrouwen onderling maar zien te regelen. Ze zijn immers mans genoeg!

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Geen mannenbezoek”

  1. O, geweldig ………. doet me denken aan mijn periode dat ik in het zusterhuis woonde tijdens mijn opleiding!! Ook wij mochten geen mannenbezoek op onze kamers en er liep een Mentrix – oudere non, rond om dat te controleren……….. gelukkig voor ons kon ze niet overal te gelijk zijn ……… je snapt het al : mannenbezoek regelde we op onze eigen manier 🙂

Geef een reactie

