Rimpels

Ik loop door Schiphol en passeer een stand met huidproducten.

Een mevrouw schiet mij aan en wil aan mij een proefmonster met één of andere creme slijten. Ik reageer wat afhoudend.

Dan vraagt ze waarom ik dat product niet wil hebben. “It’s for free!” Ja, dat ken ik, van de colporteurs met gratis kranten bij de stations. Deze krant is gratis, maar je hebt toch zómaar een abonnement.

Ik zeg: “I don’t need it!” 

Ze komt dichter bij mij staan en merkt op dat ik rimpels in mijn gezicht heb. En daar valt best iets aan te doen.

Ik zeg dat ik daar geen last van heb en dat ik op mijn leeftijd vind dat rimpels er gewoon bij horen.

Ze kijkt naar mijn hand, ziet een ring en wil ze weten of ik getrouwd ben. En of mijn vrouw daar niks van zegt. Nee, daar zegt ze niets van. Ze is gelukkig met mij zoals ik ben.

Maar bent u dan gelukkig met uw vrouw? Oh heden, nu gaat het tweede traject beginnen.

Ik zeg dat mijn vrouw OK is zoals ze is en dat ze haar eigen smeerselen beheert. Maar de mevrouw heeft toch nog iets héél speciaals in de aanbieding. Het ruikt ook nog lekker, dat moet ik als haar echtgenoot toch óók heel prettig vinden. En wat zal ze blij zijn met een man die met zó’n kado thuis komt.

Ik heb genoeg gehoord over de smeerselen en smeer hem maar snel naar de aankomsthal.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

3 thoughts on “Rimpels”

Geef een reactie

