Wachtkamer

Dit blog heeft meelevende lezers…

wim-henkNaar aanleiding van het blog over Wim of Henk? vroeg een lezer hoe het met mijn gezondheid is. Ik had terloops gemeld dat ik het Wim & Henk-plaatje in de wachtkamer van de dokter tegen was gekomen.

Een vraag die mij ter plekke prangde was overigens of ik dan zo’n plaatje ook mee naar huis had mogen nemen… Maar zo ben ik niet opgevoed.

Volgens een boek over geriatrie verkeer ik op een leeftijd waarbij allerlei mankementen de kop opsteken, totdat het geheel een domino-effect krijgt en je dood neervalt. Ook aan het geheugen mist het één en ander, want vandaag kreeg ik een uitnodiging om in juni vier keer een lezing te houden over geriatrische patiënten in de stoel. Ik kan me er niets van herinneren dat ik dat ooit heb afgesproken.

Wat de lichamelijke ongemakken betreft: volgens mij valt dat bij mij best mee. Ik heb ook geen Twitter waar ik met eventuele lichamelijke ongemakken kan grossieren in de hoop daarmee wat aandacht te kunnen genereren.

Wel hoorde ik vorige week van een bevriende huisarts dat de griepprikcocktail weer niet dekkend was geweest. In feite was hij helemaal niet effectief. Ben ik voor niks geprikt. Op zo’n moment ga ik toch denken wanneer ik aan de beurt ben met een forse griepaanval. Je zou er bijna ziek van worden. Dat hoort bij een hypochondrische inslag.

Ik was niet bij de dokter vanwege een uit de hand gelopen griep, maar vanwege een loslopende hechting. Die was een maand geleden niet verwijderd. Dan krijg je vanzelf vreemde verschijnselen. Ik had dus eigenlijk een soort van hechtingsstoornis. De dokter heeft de stoornis met een scherp mesje verwijderd en ik kon weer naar huis.

Zo fris als een hoentje. Zonder Wim & Henk cartoon.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

3 thoughts on “Wachtkamer”

Geef een reactie

