IJs in de Zaanse natuur

Gisteren zou het zacht weer worden met overdag zon en een temperatuur van rond de zeven graden.

Halverwege de middag was ik klaar met mijn werk in Amsterdam Buitenveldert. Ik besteeg mijn zadel en fietste mijn neus achterna.

wormerveldZo kwam ik uiteindelijk ten oosten van de Zaan uit. In het weidse natuurgebied van Het Twiske en het Wormer-en Jisperveld werd op allerlei plekken nog geschaatst. Dat verwacht je niet bij een temperatuur van zeven graden.

In werkelijkheid was het wormerveld-2kwik bij twee graden blijven steken. Ik combinatie met een pittige zuidoostenwind voelde het best koud aan (een windchill van onder nul). Ik was blij met mijn stevige winterjas en warme handschoenen.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

