Vrouwen en mannen verdelen

“Je kunt de vrouwen in twee groepen verdelen…

Ik zou het alleen niet doen. Want het is een hoop werk…” 

Aldus Herman Finkers.

Nu las ik ook dat je mannen in twee groepen kunt verdelen. Ik dacht: ‘zou ik ook niet aan beginnen, want dat is ook een heel werk’. Landelijk gezien is het iets minder werk, want er zijn minder mannen dan vrouwen.

toiletMaar in onze woonplaats wonen – als één van de weinig uitzonderingen – aanzienlijk méér mannen dan vrouwen. Dat komt doordat de Technische Universiteit nog steeds veel meer mannen dan vrouwen trekt.

Hoezo kun je de mannen verdelen in twee groepen? Op basis van welke kenmerken doe je dat? Het peil kan niet altijd zo hoog zijn, het gaat nu aanzienlijk dalen. Wie dat niet mee wil maken moet nu stoppen met lezen.

Het gaat over het toiletbezoek. Nee, niet over het blijven staan of het gaan zitten. Het gaat over iets anders.

a) De ene groep mannen trekt eerst door en hijst daarna zijn broek omhoog.

b) De andere groep mannen hijst eerst zijn broek omhoog en trekt daarna door.

Waarom iemand dat wilde weten en wie dat heeft uitgezocht is mij niet geopenbaard. En ook niet welke persoonlijkheidsfactoren maken dat je eerst je broek ophijst of dat je eerst doortrekt.

Misschien was het onderzoek wel een opdracht aan een Delftse (mannelijke) student in het kader van de ontgroening. Maar dan is weer de vraag: hoe representatief is een groep techniek-studenten voor het totaal van de mannelijke bevolking in Nederland?

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

3 thoughts on “Vrouwen en mannen verdelen”

Geef een reactie

