Avondrood Afsluitdijk

avondrood-afsluitdijk

Na een aantal dagen werken in het rustige Fryslan was het weer tijd om naar de hectische Randstad af te reizen.

Ik heb zeker geen hekel aan treinreizen, maar soms vind ik de reis tussen Harlingen en de Randstad toch wat lang duren. Dus maakte ik een knip: met de bus over de Afsluitdijk en daarna met de trein naar ons nieuwe huis. Na een reeks Friese dagen noemde ik de dijk trouwens in mijn hoofd de Ausluutdiek. Niet hardop gedacht, volgens mij, maar je weer maar nooit (zie eerder blog).

De zon was al onder gegaan toen de Q-liner de dijk op reed. En toch verscheen er tegen het wolkendek een oranjerode gloed. Alsof er hier sprake was van een Friese variant op het Noorderlicht: het Westerlicht. 

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Avondrood Afsluitdijk”

Geef een reactie

