Station Delft in vliegende vaart

Mijn Batavus en ik bevonden ons in de internationale trein die vanuit Brussel onderweg was naar Amsterdam Centraal.

In Delft stoppen minstens zes treinen per uur in beide richtingen, maar deze internationale trein raast Delft voorbij. Vroeger op hoge snelheid, maar dat mag niet meer. De mensen werden dan door de windvlaag met draaideur en al naar buiten geblazen. Daar was tijdens de bouw geen rekening mee gehouden.

delft-station-in-sneltreinvaartOmdat deze trein niet in Delft stopt wilde ik op Rotterdam Centraal overstappen op een andere trein naar Delft. Maar helaas: aan de perronzijde ging de deur van de fietsenafdeling van de verouderde Belgische wagon niet open. En mijn fiets was te breed voor snelle verplaatsing naar een andere deur. Dus moest ik gevankelijk bij mijn fiets blijven tot het volgende station: Den Haag HS. Daar kon ik er wel uit.

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt door het ondergrondse station van Delft vanuit de rijdende trein op de foto te zetten. De foto is tamelijk wazig, maar ja, dat krijg je bij kunstlicht en op aanzienlijke snelheid.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

2 thoughts on “Station Delft in vliegende vaart”

Geef een reactie

