Er is er één jarig!

familiefoto's 062Vandaag is dit gestrikte meisje jarig.

Ze werd 65 jaar geleden geboren in Tokkieland (Barneveld). Daarom is ze nogal kippig.

Op zichzelf is 29 december een wat ingewikkelde datum. Je moet logistiek voor de catering en de cadeaus goed de zaken op orde hebben tussen al die feestdagen door. Maar ik zag er ook de voordelen van in. Dus ik zei tegen mijn aanstaande schoonvader destijds: “Ik kan wel zien dat u boekhouder bent. Handige datum voor de kinderbijslag!” Zijn brommende reactie: “Ach man, doe niet zo gek! Daar hielden we ons toen helemaal niet mee bezig!” 

Op Tineke’s verlanglijstje staat dat ze op haar verjaardag graag een dag uit wil met haar vriendje. Dus vandaag zijn we niet thuis.

Voor morgen verwacht ze ruim dertig mensen op bezoek. Dus dat wordt stoelen huren bij de buren. Of een partytent opzetten op het grasveld voor ons huis.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Er is er één jarig!”

Geef een reactie

