Fietsdip

Het is een ernstige zaak.

Niet eerder in de afgelopen decennia fietste ik zó weinig als in de afgelopen maand. Ik had geen enkele fietsdag ingepland. Het kwam er gewoon niet van.

En het werk dat ik verrichtte lag doorgaans op loopafstand van het station. Daardoor fietste ik in november 2016 slechts: 320 km.

De trein deed het beter: ik treinde gemiddeld ruim 100 km. per dag. In totaal werden er in november 3240 km. over het spoor afgelegd. De meeste ritten waren tussen Delft en Amsterdam Zuid en tussen Delft en Alkmaar. 

Ik heb dus een fietsdip, maar ik spoor nog wél.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Fietsdip”

  1. Oh jeetje! Vanwege de verhuizing waarschijnlijk?
    En december zal vanwege je pastorale taken het gemiddelde ook omlaag trekken?

    Overigens is 320 fiets km´s bij benadering mijn trotse jaarscore in 2016….
    Trots omdat het alweer twee keer zoveel is als het jaar daarvoor. Ik begin traag maar gestaag uit die dip te geraken.

Geef een reactie

