Avondlucht in Midden Delfland

Wat is de wereld mooi als het licht vriezend weer is en de zon bijna onder gaat. Zelfs in de overvolle Randstad kun je dan nog mooie plaatjes schieten.

avondlucht-den-hoorn-2De bovenste foto nam ik aan de Gaag, een waterloop vanuit Delft in de richting Den Hoorn en Schipluiden. De meeste mensen denken bij Den Hoorn aan Texel, maar ook in Zuid-Holland ligt dus een dorp dat zo heet. Het is tegenwoordig helemaal vastgegroeid aan Delft, maar wél een andere gemeente: de gemeente Midden Delfland. Toch is het maar 2 km. fietsen vanaf ons huis.

Van oorsprong is Den Hoorn een Rooms-Katholiek tuindersdorp, maar bijna alle agrarisch gebied wordt volgebouwd met nieuwe woonwijken. Als je goed kijkt zie je hoe intensief het autoverkeer is langs deze weg.

avondlucht-hodenpijlWeer twee kilometer verderop kleurde de lucht zó rood als ik zelden gezien heb. Opnieuw maakte ik een foto, nu in de buurt van de buurtschap Hodenpijl aan de Gaag. De foto lijkt qua kleur extra te zijn geaccentueerd, maar ik kan je vertellen dat de kleuren aardig overeenkomen met wat ik die avond zag (al klopt het natuurlijk nooit 100%).

 

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Avondlucht in Midden Delfland”

Geef een reactie

