De deur kwijt

Dinsdagavond kwam ik thuis na een fietsritje van zo’n 20 km. Het vroor een paar graden. Ik had wel mijn winterjas aan, maar mijn voeten waren zomers gekleed. Het gevolg was dat ik ijskoude voeten had. Eigen schuld, natuurlijk. Maar je verlangt op zo’n moment wel naar een warmere omgeving.

Helaas bleek de sleutel van de schuur niet meer in het slot te passen. Nu zijn er in ons huis nog steeds allerlei verbouwingswerkzaamheden gaande, dus je weet maar nooit of het slot ook nog vervangen is.

Ik probeerde de deur van de garage. We hebben geen auto, maar wel een garage. Maar ook dat slot paste niet.

maan-boven-plein-delftzichtToen maar de deur van mijn werkkamer. Mijn kamer heb ik voorzien van allerlei passende bordjes met al dan niet aanstootgevende teksten voor het raam. Maar die bordjes waren weg. Nu weet je het nooit met Tineke, ze kan opeens wel een onbedwingbare behoefte hebben gehad om orde te scheppen in mijn chaos.

Ik liep naar de voordeur. Maar daar paste de sleutel ook al niet. Was mij de toegang tot mijn eigen huis ontzegd door een plaatselijke deurwaarder vanwege een vanmiddag ontdekte weedplantage?

Toen ontdekt ik dat ik bij de verkeerde flat pogingen had gedaan om in te breken. Ik moest een straat verder zijn. Het moet ook niet gekker worden!

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

3 thoughts on “De deur kwijt”

  1. Doet me denken aan de keer dat mijn man met zijn autosleutels een autodeur opende, wilde gaan zitten op de chauffeursstoel, en toen ontdekte dat het niet zijn auto was, maar eenzelfde exemplaar, waar zijn sleutel dus gewoon paste. Zijn eigen auto stond een eindje verderop.

Geef een reactie

