Zwanen

zwanen-delftse-schieDagelijks varen er schepen langs ons huis.

Pleziervaartuigen, rondvaartboten, binnenvaartschepen, maar vooral veel studenten van roeiverenigingen die roeien met de riemen die ze in handen hebben gekregen.

zwanen-op-het-schiekanaalDaarnaast ook af en toe een wonderbaarlijk vaartuig, soms van Rijkswaterstaat om werkzaamheden uit te voeren, maar op andere dagen een vaartuig die in kennelijke staat verkeert en in beheer is door een groep uitgelaten studenten.

Een aparte groep vormen de zwanen. Soms met zijn tweeën, op andere dagen in een grote groep.

reiger-met-visMaar ook meneer Reiger is aanwezig (links op de foto). Hij heeft deze keer een aanzienlijke vis in zijn bek. De vissers langs dit water zouden jaloers op hem zijn geweest.

In dit blog drie foto’s die ik vorige week vanuit ons nieuwe huis maakte.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Zwanen”

Geef een reactie

