Trambrug Schipluiden

Maassluis Delft 013Eén van de mooiste fietsroutes in de omgeving van Delft loopt over de Trambrug van Schipluiden. 

Ik ben al vaak over deze brug gefietst, want als ik naar mijn moeder in Maassluis ging stapten mijn Batavus en ik vaak uit in Delft en daarna fietsten we over deze route naar Maassluis.

De Trambrug ligt over de Vlaardingervaart. Vroeger reden hier de stoomtrams van de Westlandse Stroomtramweg Maatschappij. De groenten uit het Westland werden over het spoor naar Delft vervoerd.

De brug is ruim een eeuw oud. In 1968 werd de tramlijn opgeheven. Sinds 1974 loopt over het grootste deel van de voormalige tramlijn een fietspad.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Trambrug Schipluiden”

Geef een reactie

