Zonsopkomst in de Noordkop

zijpepolderDe afgelopen week heb ik veel kilometers getreind. Twee keer moest rond zes uur de deur uit. Ja, de mensen denken wel dat al die 65-plussers geen klap meer uitvoeren, maar soms moet er toch nog geklust worden.

Maar voor de mensen die inmiddels lang uit kunnen slapen: om 6 uur ’s morgens is het nog donker (vanaf volgende week tijdelijks trouwens iets minder).

zijpepolder-zonsopkomstWoensdag kwam pas ter hoogte van Alkmaar de zon op. Even later treinde ik door de Zijpepolder. De ramen van de trein waren niet zo schoon, maar ik deed een poging om een paar foto’s te maken.

veer-kleine-sluisOp station Anna Paulowna huurde ik een OV-fiets. Ik fietste door de Gelderse Buurt naar het pontje dat mij droogvoets over het Noordhollands Kanaal bracht.

Op dat pontje staat trouwens de prachtige tekst: “Overdrijven is óók een vak!”

Aan het eind van de middag had ik een afspraak op de VU in Amsterdam-Buitenveldert. Onderweg daar naar toe passeerden er geen spannende landschappelijke vergezichten meer. Het was bewolkt.

En toen ik uit de VU kwam was het al donker geworden. Jullie moeten het dus doen met drie foto’s van de ochtendstond in Noord-Holland.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

One thought on “Zonsopkomst in de Noordkop”

Geef een reactie

