Hete poten

Poes hitteschoenen scanRegelmatig klinken er piepjes vanuit de keuken.

Eerst wisten we niet wat de oorzaak was. Maar die is inmiddels ontdekt. Ringo loopt met zijn poten over de inductiekookplaat.

Hij moet natuurlijk uitkijken dat hij zijn poten niet brandt. Daar heeft Lego een oplossing voor gevonden…

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

One thought on “Hete poten”

  1. Goed teken, Ringo is dus nu vanaf grote hoogte naar beneden afgedaald! Leuk trouwens om zijn snoet elke keer te zien opduiken als ik deze pagina open. Katten kunnen zo´n nadenkende, verwonderde blik in hun ogen hebben, alsof hun leven en leefomgeving één groot vraagteken is.

    Wat schattig, die Lego-kattenklompjes! Of kattenfornuisschoentjes…. Serieus, hoe heten die dingen? Het is wel een hele kunst om precies met je pootjes op vier klompjes tegelijk te balanceren. Jullie hebben toch een aardig ´evenwichtige´ kat…. Wat gebeurt er nu als hij een stap zet? vraag ik me af. Ze zitten toch niet aan elkaar vast, de poot en de klomp?

    Het mysterie van de piepjes heb ik in de keuken van mijn dochter moeten ontrafelen. Ze roepen wel een soort Pavlov reactie op…. stimulus-respons. Zodra mijn kleinzoon van ruim 1 jaar die piepjes hoort, dribbelt hij razendsnel naar de keuken, kijkt zijn lippen aflikkend omhoog naar de inductieplaten en roept blij ´eten, eten´! Vervolgens pakt hij lepels, een bordje en pannenmatjes uit de la en gaat tafeldekken… het is bijna hilarisch om te zien. Maar ook om stil van te worden, dat zo´n dreumes het verband ziet tussen piepjes en eten. En hoe scherp zijn gehoor is!

    Zelf heb ik elektrische kookplaten; die piepen helaas niet en ze blijven gevaarlijk lang heet. Lego zou smelten. Dus voor grijpgrage peuterhandjes en nieuwsgierige kattenpoten heb ik andere oplossingen bedacht.

Geef een reactie

