Passerende poes

Gisteren meldde ik de vermissing van kater Ringo. Hoewel ik me niet kon voorstellen dat hij naar buiten was geglipt heb ik ook buiten geroepen en gezocht. Vermoedelijk sta ik hier na een dag dus al bekend als het kattenmannetje.

En toen opeens verscheen daar uit het niets onze vriendelijke en communicatieve kater.  Waarschijnlijk had hij de hele dag in het kastje van mijn bureau gelegen. Maar nu wilde hij wel geaaid worden. Hij ging op de grond liggen, klaar om aaien in ontvangst te nemen. Maar ik wilde hem ook nog op de foto zetten.

Overigens: waar komt de naam Ringo vandaan? Ringo werd destijds samen met drie broertjes genoemd naar de vier Beatles. Wij hebben dus een drummende kater in huis.

passerende-poes-2Maar nu weer even terug naar de foto. Het maken van een foto van een aaibare Ringo is nog niet zo eenvoudig. Hij kan niet wachten om geaaid te worden.

Zodra ik in de buurt was met mijn fototoestel stond hij op om geaaid te worden. Ringo is namelijk nogal kops.

Dat leidde tot deze foto…

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

2 thoughts on “Passerende poes”

Geef een reactie

