Verhuisd

En zo werd ik voor het eerst sinds 1964 weer inwoner van Zuid-Holland. Hoewel: we zijn nog niet als inwoner ingeschreven.

We waren een paar dagen ‘dakloos’. Tussen aanhalingstekens natuurlijk, want als je het kleine beetje ongemak vergelijkt met dat van vluchtelingen dsc01897moet ik me eigenlijk schamen voor het gebruik van dit woord. Maar nu zijn we dus neergestreken in een appartement dat staat op de plek waar Johannes Vermeer zijn ‘Zicht op Delft’ schilderde.

De verbouwing is nog niet klaar, maar we kunnen er wel bivakkeren. Aannemers hebben het ontzettend druk en als er dan hoeft er maar één hobbeltje te zijn of de planning loopt in het honderd. En deze keer waren er twee hobbels, en dat alles een gevolg van overmacht voor de aannemer.

De doucheruimte is nog niet af, dus ik kan me helemaal te buiten gaan aan mijn hobby: droogdouchen. De verwarming is boven provisorisch aangesloten. Beneden gaat het nog een paar weken duren. De wasautomaat is niet geleverd.

dsc01884Onduidelijk is hoe de oven en de inductiekookplaat werken, want de gebruiksaanwijzing staat op internet. En we hebben nog geen internet. Ook geen idee of het kabinet is gevallen, want we hebben geen TV. De telefoon is zoek, ergens in een verhuisdoos, dus we zijn alleen mobiel bereikbaar. Maar dat zijn kleine onhandigheden.

Verder zijn we natuurlijk van alles kwijt. Er staan tientallen verhuisdozen in de kamers. Daar staat op wat er in zit, maar er zit niet altijd in wat er op staat. De zoektocht maakte dat het hoofd van Tineke zó vol zat dat het zei dat de vaat nog in de vriezer gezet moet worden…

dsc01885Het meest ernstige gemis is echter kater Ringo. Hij heeft twee dagen in de kast gezeten (hij durfde er niet uit) maar vandaag kwam hij uit de kast. Vanwege rondlopende werklui vonden we het de afgelopen dagen ook wel zo veilig om hem binnenshuis te parkeren. Dat was vandaag niet het geval, dus dachten we hem veilig binnenshuis uit te kunnen laten. En nu is hij zoek. Verstopt achter dozen, in dozen, op een kast, toch weer in een kast? Of toch stiekem naar buiten geglipt?

Dat laatste heeft Ringo eerder voor elkaar gekregen. Na zijn vorige verhuizing was hij twee dagen zoek, om opeens tegen het raam te tikken. “Laten jullie me er nog een keer in, of hoe zit dat?” Dus er is nog hoop…

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

3 thoughts on “Verhuisd”

Geef een reactie

