Henk is ondeugend

De mensen vragen mij wel eens: “Henk, haal jij wel eens iets ondeugends uit?”

Dat zal ik jullie zeggen. Vroeger deed ik wel eens stoute dingen. Maar tegenwoordig ben ik ontzettend braaf. Vermoedelijk zelfs saai. Maar vandaag zat Tineke met een vloerwisser in de trein. Toen kon ik het dus niet laten. Ik heb de vloer van de trein schoongemaakt. De aanwezigheid van zo’n attribuut is natuurlijk vragen om moeilijkheden.

hoogeland-6Een paar weken geleden belandde ik in een historisch museum. Daar ging het toch ook weer even mis. Er was een oude woonkamer met een bedstede. Daar ben ik in gaan liggen.

Er was een schoolklas in aantocht. De kinderen deden heel voorzichtig de deurtjes van de bedstede open en zagen daar een man liggen. “Leeft hij nog?” “Hij lijkt net echt!” Ik wilde ze niet al te erg laten schrikken door boe te roepen, dus bewoog ik mijn arm langzaam omhoog. “Zie je wel, hij leeft, het is een verklede man!” Daarna vonden ze het een goede grap. Ze wilden weten of dit mijn werk was (dan kon ik slapende rijk worden).

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

3 thoughts on “Henk is ondeugend”

Geef een reactie

