Spitsuur in Heiloo

Reizigers met een kortingkaart kunnen vanaf 9 uur goedkoper (of ‘gratis’) reizen met NS.

dsc09701Dat leidt na de ochtendspits tot een tweede ochtendspits. Zoals hier op station Heiloo waar tientallen reizigers staan te wachten op het tijdsein van 08.55 uur (vanaf die tijd kun je volgens de daluren inchecken).

Mijn ervaring is dat de eerste treinen na 9 uur bijna nét zo vol zijn als de vroegere treinen. Het schijnt dat er om die reden ook kaartjes in de extra goedkope aanbieding zijn die vanaf 11 uur geldig zijn. Maar daar let ik verder niet op, omdat ik al een Dal-Vrij abonnement heb.

Dus stond ik ook in Heiloo in de rij. Op de fiets door een Heilooërbos en dan de eerste trein vanaf 9 uur. Dat is de Intercity naar Maastricht die hier om klokslag 09.00 uur vertrekt.

 

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

