Apalca

ApalcaOmdat het vandaag geen dierendag is toch maar eens een Vicugna pacos op de foto gezet. Oftewel een apalca.

(Het Nederlands Dagblad schreef vorige week bij vergissing over een acalpa, maar dat is volgens mij een coronaire hartafwijking).

Dochter Nynke wil graag een apalca op haar balkon. Of dat werkelijk een succes zal zijn waag ik te betwijfelen. Maar als ze dit blog leest: je vader wil best een buitenposter voor je laten maken… Net echt, maar minder troep op het balkon.

Apalca'sApalca’s zijn familie van de kameel, maar ze missen de bulten. Of ze ze zélf missen weet ik trouwens niet (heeft de apalca eigenlijk zelfbewustzijn: hoe weet ik dat ik ik ben?). Daar staat tegenover dat ze erg goed kunnen breien. Er zijn 22 verschillende wolsoorten bekend die hoogstpersoonlijk in elkaar worden gedraaid door de apalca.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

4 thoughts on “Apalca”

Geef een reactie

