Dagprogramma van Ringo

TypepoesRingo heeft een redelijk voorspelbaar dagprogramma.

Om 23 uur zit hij voor de achterdeur in afwachting van brokjes. Daarna is hij van 23 uur tot ongeveer 7 uur buiten.

Vervolgens kiest hij een stoel in huis uit en gaat daar slapen. Maar om 10 uur is hij benieuwd wat de baas boven doet. Hij gaat daarom maar eens naar de studeerkamer. Daar wil hij graag geaaid worden. Bij voorkeur gaat hij op het toetsenbord liggen. Het gevolg is dan bijvoorbeeld bovenstaande tekst.

StudeerpoesDaarna gaat hij vanaf een hoek van het bureau de baas observeren. De volgende stap is het zoeken van een slaapplek ergens op de vloerbedekking van de studeerkamer of in een doos.

Om uiteindelijk rond een uur of twaalf te bedenken dat het nu wel weer welletjes is. Dan wil Ringo weer naar beneden. Daar slaapt hij tot een uur of acht. Vervolgens kiest hij – als hij de kans krijgt – een schoot om de rest van de avond door te brengen. Totdat het tegen 23 uur is…

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Dagprogramma van Ringo”

  1. Skinny’s specaliteit was het eindeloos typen van de letter ‘n’. Maar hij was een heel tenger katertje en had blijkbaar ook een net wat korter pootje dan Ringo. Hij vertoefde ook regelmatig ’s nachts buitenshuis maar dan wel altijd en uitsluitend wanneer ik nachtdienst had; dan gingen we samen de deur uit en werd ik altijd weer ’s morgens door hem opgewacht en begroet.

Geef een reactie

