Plat

Dat laatste (laatste zin vorige blog) ben ik inmiddels ook gaan doen…

En dat na een dag vol activiteiten, zowel in de bovenkamer als in spieren en gewrichten. Eerst achterstallig onderhoud: verslagen schrijven en een onderdeel voor een beleidsnota.

Daarnaast een column voor een krant schrijven. Maar ook moest ik mijn BIG-registratie regelen, omdat ik anders niet meer besta als werknemer in de gezondheidszorg. Dat is zo’n klus die gemakkelijk blijft liggen. Ik moest o.a. aantonen dat ik voldoende uren gewerkt heb en/of cursus heb gevolgd en dat mag niet uit de eigen administratie blijken. Dus moeten anderen bewijzen dat ik inderdaad cliënten heb gezien en teams heb begeleid.

Toen ik dacht dat ik voor de afwisseling wel wat noeste fysieke arbeid kon verrichten ben ik archieven gaan reorganiseren. Die zijn het gevolg van 45 jaar pedagogische verzamelwoede. Maar ik wilde niet alles verscheuren (de papierversnipperaar is inmiddels vastgelopen). Dus gaan er nog boekendozen vol archief mee naar ons nieuwe huis.

Maar boekendozen staan in de weg als je ze niet aan de kant zet. En daar ging het dus mis. Een onhandige bocht en au! Ik ben namelijk geen 20 meer… Ik zou nu veel in beweging moeten blijven, maar dat lukt even niet.

Dus lig ik even plat. Dat vermindert de kans op ongelukken…

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

