Verhuisactiviteiten

Het is een hele klus: boeken weg doen. Nee, niet weggooien! Net als schoenen moeten boeken een tweede leven kunnen krijgen.

Gisteren gingen er weer acht dozen met boeken de deur uit. En dat allemaal omdat we volgende maand naar een ander huis gaan verhuizen. Zo langzamerhand heb ik een aantal lege planken op mijn studeerkamer. Maar er staan nog altijd teveel boeken…

Daarnaast heb ik vooral veel papieren weg gedaan. Ik voelde me in mijn werk soms net een ekster. Alles wat mijn eksterogen tegen kwamen er waarvan ik meende dat ik het zou kunnen gebruiken nam ik mee. En zo groeide in 45 jaar de stapel papier uit tot een berg. Vooral uit de periode van voor het jaar 2000 had ik veel bewaard: er stond nog weinig kennis online.

De afgelopen weken heb ik van alles uitgeplozen en gingen er twee blauwe bakken aan overtollig papier naar de papierverwerker.

Ondertussen moeten ook de plannen definitiever worden voor de inrichting van ons nieuwe huis. De sleutel krijgen we over twee weken, maar we moeten al wel weten wat er op de vloer en aan de muur komt. Dat is vooral voor Tineke een hele denkklus (ik denk op enige afstand mee).

Plein Delftzicht trekschuitDe afgelopen week gingen we weer even bij het nieuwe huis kijken. We verbaasden ons over het plaatselijke vervoer over water. Zó hadden we het nog niet bekeken.

Kijk je vanaf deze plek rechtdoor, dan zie je aan het einde van het water (ongeveer) Schiedam en (Rotterdam) Overschie. De foto werd genomen vanaf de plek waar ooit de Schiedamse Poort stond.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

