Poes op de kop

De wereld is niet eerlijk verdeeld.

DSC00352Dit is het nichtje van onze kater Ringo. Ze heet Zoey. Ze is net als Ringo geadopteerd en woont in huis bij onze zoon Anne.

Zoey staat al jaren op rantsoen. Toch heeft ze nog steeds een te hoge BMPI (Body Mass Poes Index). 

Ringo kan tegen de klippen opeten en toch komt hij geen grammetje aan. De poezendokter vindt eigenlijk dat Ringo best wat zwaarder zou mogen zijn. Maar wat hij ook eet, hij blijft een slanke bankligger.

Hier zie je Zoey tijdens één van haar bevallige poses. Ze denkt dat ze – als je maar lief genoeg doet – een beetje extra eten krijgt.

Maar zelfs al bekijk je als poes de wereld op de kop, het baasje houdt zich aan de regels.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

2 thoughts on “Poes op de kop”

Geef een reactie

