Kuiven op de Puch

Dankzij het bijna dagelijkse opruimen kom ik weer van alles tegen. Meestal was ik het helemaal vergeten dat ik het allemaal in huis had.

De meest voorkomende thema’s gaan nu in nieuwe en dikke archiefmappen. De meest corpulente mappen zijn inmiddels: lichte verstandelijke beperking, ouderenzorg, autisme, vrijheid en vrijheidsbeperking/ wilsbekwaamheid, hechtingsstoornis, persoonlijkheidsstoornissen, emotionele ontwikkeling en bijzondere tandheelkunde.

Ik heb ook honderden artikelen geschreven over pedagogische en psychologische thema’s, maar ik hoop dat die netjes in de PC blijven zitten.

kuiven puchIn mijn map over ouderenzorg kwam ik een lijstje tegen van onderwerpen waar de huidige begeleiders in de ouderenzorg iets van af zouden moeten weten. Het is wel een Amsterdams of Hagenees mapje, op Urk moet je weer met andere thema’s om de hoek komen.

  • Pick-up
  • Bandrecorder
  • Luv
  • Provo’s
  • Hippies
  • Kuiven
  • Hoelahoep
  • macramee
  • Puch
  • Peter en de Rockets

Wil je deze onderwerpen in levenden lijve tegen komen: bezoek dan eens het Museum van de 20e eeuw. Vorige jaar gingen we hier op bezoek met een oom en tante en het was een feest der herkenning. Ook voor mezelf inmiddels, trouwens..

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Kuiven op de Puch”

  1. Dat museum is inderdaad een aanrader; ben er eerder dit jaar met vrienden geweest, alledrie van het jaar 1954; en ook voor ons een feest van herkenning!

Geef een reactie

