Henk met lipstick?

Vanmorgen bleek mijn jas na de kerkdienst verdwenen te zijn. Hoewel. misschien al tijdens de kerkdienst, maar toen luisterde ik naar een indrukwekkende preek.

Nu hingen er veel jassen die lijken op mijn jas, dus een verwisseling was best mogelijk. En gelukkig had ik mijn sleutels uit de jas gehaald. Ooit was een collega met mijn jas vertrokken. Hij ontdekte pas thuis dat hij zijn huis niet in kon: de sleutels pasten niet. En ik was nog op mijn werk, ik kon niet weg, want mijn fietssleutels zaten in mijn jas.

Kapelkerk kerkdienst 1Ik ben wat langer in de kerk gebleven, want ik vermoedde dat de laatste jas die zou overblijven het eigendom van de verwisselaar zou zijn. De op één na laatste jas leek me wel aardig, maar die bleek van een dominee te zijn. Toen bleef er dus nog één jas over.

Met behulp van een gepensioneerd plaatselijk politieagent en tevens hulpkoster werd de jas doorzocht. De inhoud bleek te bestaan uit een rol pepermunt en een dure lipstick. Die zwarte jas heb ik nu als onderpand meegenomen.

Mochten jullie één dezer dagen rond Alkmaar een man tegen komen met rode lipstick en een baard, dan ben ik dat waarschijnlijk….

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

2 thoughts on “Henk met lipstick?”

Geef een reactie

