Tuinpiepers

Het was een experiment: aardappelen telen in een jute zak, gezien op Youtube.

Je begint met een laagje aarde met twee of drie aardappelen met uitlopers. Zodra er plantjes boven de aarde komen gooi je Tuinpieperser weer een laagje aarde bij, zodat ze weer hoger willen groeien.

Zo stonden er achter het huis twee zakken met zo’n zestig cm hoge aarde en twee grote aardappelplanten.

Gisteren zijn de eerste aardappels geoogst: 1650 gram aan tuinpiepers.

En het voordeel: dit kan straks ook op ons stads terras (van 36 vierkante meter, dus er kan nog meer bij, inclusief hangmat).

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

2 thoughts on “Tuinpiepers”

Geef een reactie

