Grote opruiming

Al maanden lang zijn we aan het puinruimen in huis. De zolder is groot. Dat was handig voor de opslag. Maar diezelfde zolder herbergde dan ook zo ongeveer voldoende spullen om een tweedehandszaak te beginnen.

Boven de zolder is – tot verbazing van de kopers – ook nog eens een grote vliering. Die staat niet eens op de bouwtekening (uit de jaren ’30). En wat dáár niet allemaal aan spullen is opgeslagen!

Tineke heeft veel spullen op Marktplaats gezet. Soms gratis af te halen, soms te koop. Een ander deel van de spullen is naar de tweedehandszaak gegaan. Inmiddels is een aanzienlijk deel van de zolder en van de vliering ontruimd. Ons nieuwe huis is qua vierkante meter ongeveer even groot, maar het is een nieuwer huis met minder bergruimte. Dus moeten we inbinden.

Ondertussen ben ik met de studeerkamer bezig. Dossierkasten worden geschoond, iedere dag gaat er een boek weg en het streven is om de tientallen mappen aan informatie die ik in de loop van een lange reeks van jaren verzameld heb te halveren.

Delftse SchieGisteravond was ik nog even bij ons nieuwe huis. Af en toe denk ik ‘waar beginnen we aan’.  Maar het helpt om daar alvast in de omgeving een beetje te proberen te wennen. Als ik straks de deur uitloop is dit het uitzicht…

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

