Waakhond

De mensen vragen mij wel eens: “Henk, zet jij je fiets altijd op slot?”

Dat zal ik jullie zeggen: “Ik zet mijn fiets altijd op slot, behalve wanneer ik het vergeet.” 

Ook in de schuur staat mijn fiets altijd op slot. De schuur is ook op slot. Ook de tuindeur is op slot. Inbrekers die het op mijn fiets hebben voorzien kunnen beter via de voordeur komen.

In de stad zet ik mijn fiets dubbel op slot. Een enkele keer niet als ik heel snel een kleine boodschap moet doen, maar dan ben ik die vier minuten zó bang dat de fiets tóch gestolen wordt dat ik een boodschap in de winkel laat liggen. Daar heb ik dus mezelf mee.

Eemsland 055Maar deze keer (op de foto) zette ik mijn fiets niet op slot. Ik wilde een mooie foto maken van de Gazelle bij opkomende vloed. Een plaatselijke waakhond besloot vervolgens als een pitbull mijn fiets te gaan bewaken. Ik kon er niet meer bij komen en het water kwam steeds hoger.

Uiteindelijk is het tóch nog goed gekomen. Het baasje floot naar de hond. Toen moest hij zijn waakplek wel verlaten…

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

One thought on “Waakhond”

  1. Haha, grappig 🙂
    Hier ook dubbele sloten en fiets op slot in de kelder. Ik moet ook wel, het is mijn enige vervoermiddel. Zou echt onthand zijn als ie gejat wordt…

Geef een reactie

