Schilderij van Harlingen

Ik houd van steden aan de zee. Of aan de rivier, dat is een tweede keuze.

Als puber stonden er drie plaatsen op mijn verlanglijst om later te gaan wonen: dat waren Vlissingen, Den Helder en Delfzijl. Het werd Den Helder.

Inmiddels ben ik ernstig naar de binnenlanden van Nederland verbannen. Alkmaar ligt niet aan zee en zelfs niet aan een rivier. Het Groot Noordhollandsch Kanaal kun je moeilijk een groots vaarwater noemen.

Schilderij Harlingen HavenDus ben ik blij als ik weer even mag uitwaaien in Harlingen. Daar werk ik gemiddeld drie dagen in de maand. De afgelopen dagen kon ik daar ’s avonds weer even lekker uitwaaien.

Omdat ik vorige week een fotografische schildercursus volgde kon ik ook mooi even een schilderij van de haven maken. Het is best geslaagd, al zeg ik het zelf…

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

