Logboeken bijwerken

Voor vandaag wilde ik mijn afspraken checken. Dat is nodig omdat er nogal eens een ‘no show’ wordt gegeven. Vooral mensen met een lichte verstandelijke beperking vergeten ondanks telefoon en herinneringsapp hun afspraken nog wel eens. Of er is niet voldoende begeleiding om met iemand mee te kunnen.

De agenda voor dezelfde dag is meestal redelijk betrouwbaar, behalve dan voor de patiënten die werkelijk van alles vergeten. Dus dan kan ik redelijk inschatten of ik met de trein moet en zo ja, hoe laat.

Ik kan digitaal inloggen bij mijn werk. Dat heet ‘de groene werkplek’. Dus ik moet maar eens een plant op mijn bureau gaan neerzetten, anders klopt het niet.

Helaas meldde de agendaplanner dat er eerst logboeken moesten worden bijgewerkt. Dat vind ik allemaal best. Maar na een half uur waren er pas 350.000 van de ruim 750.000 logboeken bijgewerkt.

Ik had natuurlijk ook op kunnen bellen, maar er waren vijf wachtenden voor mij en ik wist niet wie dat waren.

Ik ben dus maar naar het station gelopen en heb de trein gepakt. NS weer blij. De eerste afspraak ging gelukkig door. Ik dus ook weer blij…

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

