Geen gehoor

Vanmorgen moest ik me weer melden bij de KNO-arts. Opnieuw (na drie weken) een vragenformulier ingevuld of ik niet toevallig in een buitenlands ziekenhuis was geweest en/of in aanraking was geweest met varkens en meer van dergelijke zaken. Had gekund natuurlijk.

Wel langs een Duits ziekenhuis gefietst en een Nederlandse varkensboer in het Oosten van Duitsland gesproken. Zijn dat ook riskante zaken?

Toen ik zes jaar geleden in een ziekenhuis in de buurt van Keulen had gelegen en daarna in Alkmaar in het witte bed kwam te liggen moest ik geheel in quarantaine. Alsof ik in Verweggistan was geweest. Ik was alleen maar een dagje over de grens gefietst.

Ik zag alleen maar zusters in witte pakken, maar misschien waren het ook wel broeders. De dokter bleef in de deuropening staan, zó gevaarlijk was ik. Dus kun je maar beter op alles ‘nee’ invullen.

De KNO-arts prikte met een apparaat in mijn beide neusgaten. Volgens mij kwam het ding zo ongeveer mijn ogen weer uit. In ieder geval biggelden de tranen over mijn wangen en het was geen Fishermans Friend. Toch maar geen piercing helemaal boven in mijn neusgat.

Daarna besprak ze de achteruitgang van mijn gehoor. Ik kon het allemaal niet goed verstaan, maar op het scherm zag ik dat ik links 33% gehoorverlies heb en rechts 43% gehoorverlies. Verkeer van rechts hoor ik dus niet aankomen. Die geef ik daarom ook geen voorrang.

Die 33% blijkt redelijk normaal te zijn, het hoort gewoon bij het ouder worden. Die 43% is het gevolg van een Groningse voorhoofdsholteontsteking die ooit een keer over moet gaan.

Dus misschien moet ik toch maar een bril nemen.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Geen gehoor”

Geef een reactie

