Waar gaan we wonen?

Verschillende lezers stuurden een berichtje met de vraag waar we gaan wonen. Het antwoord op die vraag zat al verstopt in het blog van 23 mei 2016. Vermeer gezicht op DelftPrecies op dit plekje, dat door de schilder Johannes Vermeer werd vastgelegd op het gevoelige linnen.

Ik had destijds een foto gemaakt vanuit het appartement dat we toen bezichtigden, maar nog niet gekocht hadden. Inmiddels konden we de financiering rond krijgen, omdat we ons Alkmaarse huis verkocht hebben. We verhuizen vanuit het Alkmaarse straatje van Vermeer naar de stad van Vermeer. In een ‘levensloopbestendig’ appartement met voldoende mogelijkheden om toch nog van de trap te vallen.

Terwijl Henk van rust en vooral van ruimte houdt (en het liefste in Groningen of Friesland zou wonen) gaan we dus toch naar de drukke Randstad. Maar dat heeft alles met onze familie te maken.

Delftzicht vanuit de woonkamer 2

Gelukkig is het station op vijf minuten loopafstand en kan ik ook de trein nemen naar weidse verten. En de plek waar we gaan wonen is ook rustig, min of meer autovrij met zicht op boten en erg veel fietsende studenten. Zelfs Sinterklaas komt hier in november langs en gaat naar ons zwaaien.

Alleen kater Ringo is het niet met ons besluit eens. Hij wil zijn eigen Alkmaarse territorium behouden.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

3 thoughts on “Waar gaan we wonen?”

Geef een reactie

