Vakantie voorbij!

De afgelopen twee weken waren we met vakantie.

Dat hebben jullie en de inbrekers niet gemerkt, want op de laatste twee dagen voor de vakantie had ik twee weken aan blogs vooruit geschreven. Met helaas een aantal extra stijl-en typefouten, maar het blog ging in ieder geval door.

We zaten opnieuw (net als vorig jaar) aan de middenloop van de Elbe, in de Duitse deelstaat Sachsen Anhalt. Deze keer zo’n 60 km. stroomopwaarts vergeleken bij volgend jaar, tegenover Coswig. In een gebied dat af en toe nog meer verstild was dan de streek van vorig jaar. Op een ochtend telden we tijdens een vol uur fietsen slechts één ‘reisgenoot’: een boer op een trekker. Wel zagen en hoorden we een overvloed aan vogels.

Zonsopkomst vanuit ons vakantieadres in RogätzDe foto in de kop laat ons uitzicht vanuit het hotel zien, ’s morgens om 4 uur 15. De tweede foto werd vorig jaar ’s morgens vroeg gemaakt, vanuit het vakantieappartement in Rogätz (ten noorden van Magdeburg).

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

1 thought on “Vakantie voorbij!”

Geef een reactie

