Zuid-Holland: Schipluiden

Vergeleken met Noord-Holland is Zuid-Holland een (nog) vollere provincie. Maar de drukte is ongelijk verdeeld over de provincie. De polders in het oosten en de Zuid-Hollandse eilanden zijn nog redelijk groen en naar verhouding dunbevolkt.

Rond Den Haag en Rotterdam zijn de groene gebieden min of meer reservaten geworden: de laatste stukjes landelijk gebied. Hier een foto van Maassluis Delft 013de trambrug over de Vlaardingervaart bij Schipluiden. Vroeger reed hier de tram overheen die landbouwproducten naar Den Haag vervoerde.

Helaas heeft de aanleg van een nieuw stuk autoweg (van Den Haag naar de Beneluxtunnel) geleid tot nog meer versnippering en verrommeling van het schaarse open land. Maar over deze brug leidt tegenwoordig een aardige fietsroute door het land van Midden-Delfland.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

