HSL-fietspad

Om vooralsnog onopgehelderde redenen bevond ik mij onverwachts op een zeer snel fietspad.

De kwestie was deze: van ’s morgens half acht tot ’s middags twee uur had ik onafgebroken zitten werken aan deHSL fietspad (1) voorbereiding van een cursusdag. Omdat ik vond dat de boog niet altijd overspannen kan zijn smeerde ik daarna broodjes en pakte mijn fiets. Daarmee fietste ik naar het station, een kwestie van 700 meter trapwerk.

Ik stapte in de trein en toen ik de krant had gelezen stapte ik weer uit de trein. Dat was op station Amsterdam Amstel. Daar vandaan fietste ik met onbekende bestemming langs allerlei waterwegen.

In Hazerswoude Dorp zag ik een mij onbekende zijstraat. Dat bleek een fietspad te zijn dat mij parallel aan de HSL-lijn vervoerde. Zo maakte ik een foto waarop mijn beide favoriete vervoermiddelen staan afgebeeld.

Fiets en trein: gezond en fijn. Alleen gaat de fiets niet zo snel als de trein. 

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

