Medicijnvergissing

De KNO-arts stuurde me woensdag naar huis met drie dozen antibiotica. Daar heb ik één doos van gemaakt. Overdrijven is ook een vak.

Ze weet mijn sterk verminderde gehoor aan een voorhoofdsholte-ontsteking, die er mogelijk al vanaf februari was. Daar had ik geen last van, althans ik heb het niet echt gemerkt. Dat gebeurt wel eens vaker: ik heb nauwelijks klachten en toch word ik door de dokter voor ziek verklaard. In februari zei de huisarts dat ik een oorontsteking had. Niks van gemerkt… Kennelijk heb ik verborgen gebreken.

Ik kom dus thuis van het bezoek aan de KNO-arts en leg meteen de eerste pil klaar. Nadat ik een broodje heb gesmeerd (‘innemen tijdens de maaltijd’) wil ik de pil pakken. Maar die ligt er niet meer…

Tineke blijkt snel de pil te hebben ingeslikt omdat ze dacht dat ze haar ochtendmedicatie was vergeten. Voor straf ga ik morgenochtend háár pil slikken.

Een beruchte fout op het werk, en zeker in de ouderenzorg. Op mijn vroegere werk werden zo’n 1000 van dit type fouten per maand gemeld. Ook wij worden inmiddels een dagje ouder. Kennelijk moeten we thuis meer toezicht op de medicijnen hebben…

 

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

