50 boeken, één vermist

Op mijn studeerkamer stonden zo’n 2000 boeken.

Inmiddels ben ik twee maanden bezig met de persoonlijke boekverbranding. Die boeken worden overigens niet verbrand, dat zou het milieu alleen maar onnodig belasten. Ze gaan o.a. naar een tweedehands-boekenzaak of naar de kringloop.

Omdat er tussen Pasen en Pinksteren vijftig dagen liggen, leek me dat een goede tijd om vijftig boeken te verbannen naar een doos. Dat is gelukt.

Maar inmiddels is er ook een boek zoek. Ik weet dat het beneden lag, ik zou het mee naar boven nemen, en daarna ontbreekt ieder spoor. En dat terwijl ik er net een stukje uit zou gebruiken ten behoeve van een lezing.

Is dat boek soms ook per ongeluk mee gegaan in de doos? Die stond nog in huis en heb ik dus maar weer leeg gehaald. Terwijl ik die doos leeg haalde ging ik ook weer in de doosboeken kijken. En ik trof alsnog interessante gegevens aan die ik best nog een keer zou kunnen gebruiken. Doe ik er dus wel goed aan om die boeken weg te doen?

Ik heb me bedwongen en de vijftig boeken weer netjes in de doos gedaan. En het boek dat vermist wordt heb ik echt niet meer terug kunnen vinden. Ik heb dus maar een tweede exemplaar besteld…

Straks als het boek afgehaald kan worden vind ik ook alsnog het eerste exemplaar terug. Dan zijn er dus 49 boeken minder in huis…

 

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

