Dwarse akelei

Tineke houdt van tuinieren.

Zaterdag belandde ik op een stekjesmarkt, maar ze was niet mee. Dus moest ik maar eens kijken door de ogen van mijn wettige huisgenote. Wat zou ze mooie planten vinden.

AkeleiUiteindelijk kwam ik bij de akelei uit. Ze waren twee euro per stuk, maar per zes stuks waren ze een tientje. Dus kocht ik zes exemplaren van de akelei in diverse kleuren.

Het probleem was: hoe passen zes exemplaren van de akelei met pot in één fietstas?

De gestekte meneer was zeer behulpzaam, maar de potten waren weerbarstig. Hij vond dat je dan niet gewelddadig moest gaan optreden, maar de planten vriendelijk gaan toespreken. Dat deed hij dan ook.

“Nu heb ik jullie zo lang goed verzorgd, dan moeten jullie niet opeens dwars gaan liggen. Jullie gaan met een aardige meneer mee die ook goed voor jullie gaat zorgen. Dan moet je ook wel een beetje aardig in de tas gaan zitten….”

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

