Verdachte snor

Sommige mannen hebben een snor.

Daar kunnen ze ook niks aan doen. Die dingen groeien nu eenmaal bij mannen op de bovenlip.

Er zijn weinig opvallende snorren bij. Maar ook snorren die in de loop van de geschiedenis verdacht zijn geworden. Een smal donker snorretje in het midden van de bovenlip is in politiek opzicht nogal verdacht.

snorDe snor op de foto is ook verdacht. Het is een ‘in tandheelkundig opzicht verdachte snor’. De meneer kan namelijk lachen zonder zijn gebit te laten zien. Het kan zijn dat zijn snor dat belang moet dienen.

De toestand van het gebit is een belangrijke factor hoe mensen zich voelen tussen anderen. Mijn zwager (tandarts met snor) behandelt op vrijwillige basis in het buitenland mensen in arme landen die weinig meer buiten komen omdat ze zich schamen voor hun gebit. Als het er weer goed uit ziet blijken ze opeens ook weer van die sociale angst af te zijn.

In het westen hebben nogal wat mensen met slechte tanden de neiging om de hand voor hun mond te houden als ze lachen.

De meneer op het plaatje hoeft dat niet te doen. Hij knipt gewoon zijn snor niet bij…

 

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

